Translate

maandag 26 september 2011

Appel/Kaneel Cupcakes

Als ik aan de herfst denk, dan denk ik bijna automatisch aan de geur van gebakken appeltjes met kaneel  en een lekkere kop koffie :) Er zijn nu dan ook héél véél soorten lekkere appels te verkrijgen en daar profiteer ik dan ook volop van!  Vorige week dus aan de bak gegaan en deze heerlijke appel/kaneel cupcakes gemaakt!  Zalig vind ik ze en ik niet alleen :)

Ze zijn ontzettend simpel te maken:

125g zelfrijzende bloem
125g licht bruine suiker
125g boter
2 eitjes
2 appels
klein beetje boter
suiker en kaneel naar smaak

Zo ga je tewerk:

Appels schillen en in blokjes snijden, pan op het vuur, beetje boter laten smelten en appel erin suiker en kaneel toevoegen naar smaak en laten zacht worden.

Boter op laag vermogen laten smelten in de microgolf
Suiker en eitjes samen opkloppen tot een bleke schuimige massa
Gesmolten boter erbij voegen en even mengen, dan de zelfrijzende bloem erbij zeven en goed mengen.
Dan de gebakken appeltjes erbij en nogmaals mengen, cupcake papiertjes vullen en om af te werken een paar schijfjes appel met de schil erop leggen en bestrooien met wat gewone fijne suiker.

20 minuutjes laten bakken in een voorverwarmde oven op 170°

En dan heb je dit als resultaat:



  
                                     

Laat het jullie smaken en tot de volgende blog!!

1 opmerking: