Translate

dinsdag 26 juli 2011

Amarena kersen cupcakes

Bah, is me dat een zomerweertje!!!  Grijs, nat en ja ik heb het zelfs KOUD!  Wat moet een mens dan doen?? Yes, cupcakes bakken voor bij een lekker bakje troost :)
Ik heb mijn vanille cupcake recept gebruikt en in elke cupcake een Amarena kers gestopt met stukjes bakvaste chocolade en afgewerkt met een crème toef met het sap van de Amarena kers.  Mmmm... die zijn echt wel Super super super lekker, al zeg ik zelf!  Heb terug stap voor stap foto's genomen, zo krijg je een beter beeld.  Recept voor 6 cupcakes:
1 eitje en  63g suiker, het zwarte zijn de vanillezaadjes  :)

Ei en suiker luchtig geklopt en boter (63g) gesmolten

boter en bloem (63g) bijvoegen

Nog een scheutje melk en klaar is kees :)

Vormpjes vullen en kers en chocolade instoppen

ongeveer 20 min op voorverwarmde oven op 170°

een piempampoentje :)


Crème toef van Amarena sap mmm...



Zo, ik ga er nu heerlijk van smullen! Tot de volgende! Xxx

2 opmerkingen:

  1. hoi!

    Hoe kan ik 63 gram afwegen als ik een weegschaal heb die met een flink vergroot glas de tientallen aangeeft?

    groetjes!

    (ziet er wel lekker uit trouwens!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hello,
    Ik heb een mailtje gestuurd op je telenet-adres.
    Ik had graag alle ingrediënten gekend en het volledige recept. Vooral ook hoe die "tooefkes" van amarenasap worden gemaakt.
    Groetjes,
    Vanessa uit Peutie

    BeantwoordenVerwijderen