Translate

woensdag 22 mei 2013

Oreo Brownies DANGEROUS :)

Mmm... lekker lekker lekker!!!! Had ik al gezegd dat ze lekker zijn? :) Gisteren deze brownies gemaakt en oooooh jeetje, ze zijn echt overheerlijk!!!  Als je net als ik een echte chocoholic bent dan moet je deze zeker en vast eens klaarmaken :)  Hier thuis is het alvast een favoriet bij groot en klein! 






Hier komt het receptje:

Voor een vierkant brownie blik:

165gr ongezouten boter
200gr pure chocolade
3 eitjes
2 eidooiers
merg uit een vanillestok
165gr bruine suiker
2 eetlepels bloem
1 eetlepel cacaopoeder
100gr oreo cookies

Smelt de boter in een steelpannetje en giet de warme boter over de in stukjes gesneden chocolade, zet eventjes aan de kant.  Klop de eitjes met de dooiers en het vanillemerg wit en luchtig en klop er dan in 2 keer de bruine suiker onder (telkens 1 minuutje doorkloppen).  Meng je boter/chocolade tot een gladde massa en giet straalsgewijs bij je opgeklopt ei/suiker beslag en meng goed.  Voeg er dan de bloem en het cacaopoeder aan toe en meng nog eens kort tot alles mooi is opgenomen.  Voeg de in stukken gesneden oreo cookies aan toe en giet dit mengsel in een met bakpapier beklede brownievorm of een vierkante bakvorm. Bak af in een voorverwarmde oven op 180°C zo'n 25 à 30 minuutjes.  Laat hééééééél goed afkoelen, dit is voor mij het moeilijkste deel ;) en snij in stukjes!

Ik vind de brownies persoonlijk nog lekkerder als ze eventjes hebben kunnen rusten in de koelkast.
En wat ik ook altijd doe is een paar grote stukken oreo er vanboven opleggen :)

Ik hoop dat jullie net zoveel 'plezier' beleven aan het maken en vooral het opeten van deze brownies als ikzelf!!! Laat het me zeker eens weten!

Lieve groetjes en tot de volgende blog!!

Lindsay x

2 opmerkingen:

  1. zo blij dat je het recept met ons hebt willen delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt Lindsay ! Heb de brownie gebakken en hij is echt heerlijk. Echt bedankt ! Heb vandaag ook de macarons uit je boekje geprobeerd en ze zijn gewoon gelukt !!!! Niet te geloven.... Jouw boekje is goud waard ! Groetjes ! Hilde

    BeantwoordenVerwijderen