Translate

zondag 6 november 2011

Ik heb er een nieuwe LIEFDE bij!!!

En wat voor eentje :)  Ik ben stapel maar dan ook stapelgek op Macarons!!!  Begin september mocht ik een bruidstaart maken en toen ik die had geleverd, ben ik nog eventjes 't stad ingedoken en in de standaardboekenhandel beland!  Mijn ook viel op een klein fleurig boekje: I Love Macarons! Maca wadde?!? was het eerste dat ik dacht, ik had er namelijk nog nooit van gehoord!  Toen ik verder keek in het boekje, ja... Ik was verkocht!  De vorm, de kleurtjes, de vullingen, Me like!!!  Dus, boekje gekocht en aan de slag gegaan!  Er wordt gezegd van macarons dat ze moeilijk zijn om te maken en dit moet ik ook wel toegeven, maar eens je het onder de knie hebt, is het piece of cake!!  Mijn eerste zagen er dan ook nog niet zo verfijnd uit (ze hadden wel al de 'voetjes') en jakkes ik vond ze echt niet lekker :) 2de lading viel al iets beter mee, maar was toch nog niet overtuigd!  Dus verder aan de slag en nu kan ik ze eindelijk maken en smaken :) en hier thuis heb ik ook wel fans rondlopen van die kleine grappige koekjes (zoals de kindjes het vaak zeggen).


mijn allereerste macarons, zeker nog niet perfect :)

gevuld met vanille bc en aarbeienconfituur
Mijn 2de lading, ook nog niet zo super :)
Chocolade macarons met pure ganache en kersenconfituur

En hier een foto van mijn laatste lading Macarons, toch wel een verschil hé ;)
Ik heb er sindsdien nog een heleboel gemaakt en ze lukken steeds beter, komt ook omdat ik mijn recept heb aangepast en nu ook weet op hoeveel graden ik ze best bak in mijn oventje, want dit is héél belangrijk als je goede macarons wil maken!

Er zullen zeker nog een heleboel berichten over macarons volgen!  Laten jullie mij eens weten of jullie ze kennen en lekker vinden?  Thanks :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten