Translate

zaterdag 21 april 2012

Citroen/maanzaad cupcakes

Ik ben dol op gebak met citroen!  Mmm... zo'n zurig en fris citroencakeje met een lekker zoet schuimpje vanboven ik zou er kunnen blijven van eten :) Niet zo goed voor de lijn, maar ah zo af en toe geef ik eens toe aan de zonde en ja dat was dus vandaag!  Ik kreeg vanmiddag zo'n zin in een citroencakeje dat ik ze dan ook maar meteen ben beginnen bakken en ooooh wat hebben ze gesmaakt :) Zoooo zalig lekker vind ik ze!  En het leuke is dat het een 'poep'simpel receptje is ;)

Hier komt ie:

voor 12 cupcakes:

125gr zelfrijzende bloem
125gr gesmolten boter
125gr suiker
2 eitjes
Zestes en sap van 1 citroen
2 koffielepels maanzaad

Klop de eitjes met de suiker luchtig, smelt ondertussen de boter, doe hier bij de zeste van de citroen en het sap met de maanzaadjes.  Voeg dit mengsel bij de luchtig geklopte eitjes en zeef er dan de bloem bij.  Meng tot alles mooi is opgenomen.  Vul de vormpjes voor 3/4 en bak af in een voorverwarmde oven op 175°C gedurende 18 à 20 minuutjes.

Voor de schuimpjes:

175ml water
70gr suiker
30gr suiker
50gr eiwit

Breng het water met de 70gr suiker aan de kook en laat mooi doorkoken tot de suiker is opgelost (dit duurt wel eventjes)  Klop het eiwit met de 50gr suiker schuimig en giet er dan de suikersiroop bij en klop koud.

Spuit toefjes op je afgekoelde cupcakes en brand af met een gasbrander.





Zo, ik hoop dat het jullie ook zoveel zal smaken :)

Vele lieve groetjes,

Lindsay

Geen opmerkingen:

Een reactie posten